"Az embert nem a fájdalmak ölik meg, hanem a remények, amelyekben csalódott." (Honoré de Balzac)







2012. április 7., szombat

Állítólag...

Nem tudom, hogy tényleg igazak-e a következő állítások, azért bemásolom ide nektek is, hogy legyen mit olvasnotok! ;)

Mi történik az ET után, hogyan fejlődik az embrió:

3 napos transzfer
1 nappal a transzfer után. . . a pre-embrió növekszik és fejlődik
2ntu. . . a pre-embrió blasztocitává alakul át
3ntu. . . a blasztocita kiszabadul a burkából
4ntu. . . a blasztocita a nyálkahártyához cuppan
5ntu. . . a beágyazódás elkezdődik, a blasztocita elkezdi beásni magát a nyálkahártyába
6ntu. . . folytatódik a beágyazódás
7ntu. . . a blasztocita teljesen beágyazódott és külön van már placenta sejtje és embrió sejtje
8ntu. . . a placenta sejtjei elkezdik a véráramba küldeni a hcg-t
9ntu. . . még több hcg választódik ki az embrió fejlődésével
10ntu. . . még több hcg választódik ki az embrió fejlődésével
11ntu. . . a hcg szint már elég magas ahhoz, hogy a vizeletből megállapitható legyen a terhesség

5 napos (blaszto) transzfer
1ntu. . . ezen a napon szabadul ki a blasztocita burkából
2ntu. . . a blasztocita hozzá cuppan a nyálkahártyához
3ntu. . . a beágyazódás megkezdődik a blaszto elkezdi beásni magát
4ntu. . . a beágyazódás folytatódik, a blaszto egyre mélyebbre ássa magát
5ntu. . . befejeződik a beágyazódási szakasz külön sejtjei vannak a placentának és az embriónak
6ntu. . . a placenta sejtek megkezdik a hcg kiválasztást a véráramba
7ntu. . . még több hcg termelődik az embrió fejlődésével
8ntu. . . . hcg termelődés folytatódik
9ntu. . . a hcg szint már elég magas, ahhoz, hogy a vizeletből megállapitható legyen a terhesség

Mondjuk az, hogy a 11. és a 9. napon már elég magas a hcg értéke a vizeletből való kimutatásra... hááát ezzel nem biztos, hogy egyetértek, mert sok esetről hallottam már, hogy még a 14. napon sem volt meg a két csík, aztán 9 hónap múlva megszületett a baba. Persze gondolom ez nagyban függ a teszt minőségétől, érzékenységétől is és az egyéntől is!

8 megjegyzés:

  1. Szia,
    nekem a 10-es érzékenységű teszt 10. dpon mutatta ki, halványan, de egyértelműen. Ez spontán teherbeesés volt. Az inszem után a tüszőrepesztő miatt én nem mertem tesztelni, csak vérvételre mentem (nem akartam csalódni, bár Krizsa álllította, hogy az ovitrelle 5 nap alatt kiürül)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajna én még egyik patikában sem tudtam venni 10-es tesztet. Nem tudod véletlenül, hogy a Kaáliban milyet adnak?

      Törlés
    2. Szia,
      a valentin nevű gyógyszertári teszt 10-es érzékenységű. Egyik Kaáliban se adnak ilyet, netről lehet rendelni 10-es tesztet, tök olcsón. A kaális tesztek 25-ös érzékenyésűek. Itt tudsz tesztet rendelni

      http://babaproject.hu/spl/771022/Terhessegi_teszt_10es_erossegu


      megbízható, normális "cég", én sokat rendeltem tőlük, semmi gond nem volt. Mielőtt ezt találtam, Németországból rendeltem a babatervezok.otthona.net -ről a shoppon keresztül, az picit drágább volt a posta miatt

      Törlés
  2. Gigi a 3 babódat már bármelyik teszt kimutatja mostmár!!! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kretty, na de, ha "csak" egy van? Tudod mi rossz csillagzat alatt születtünk a háromhoz..., na meg az eddigi eredményeinket elnézve...

      Törlés
    2. Drága Krettykém! Most olvastam. Már megjött? Mert, ha nem... tudod!
      A Sri Lanka meg nagyon-nagyon jó ötlet!!!

      Törlés
  3. Nem jött meg, de nega a teszt, nem érzek a nagyondurvamindjártmegjön érzésen kívül semmit.

    Neked továbbra is drukkoloooook!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De ez tök jó jel (amit nem figyelünk)! Még korán van! ET+10? Drukkolok nagyon!!!

      Törlés